dissabte, 5 de maig del 2007

El crit estrident de la víctima

L'1 de maig com cada primavera per aquestes dates vaig iniciar un itinerari de 3 kilòmetres de llarg entre Crespià i Incarcal al costat del riu Fluvià. El dia semblava tranquil i no hi havia gaires observacions curioses a part d'un parell d'esquirols, dos blauets a la resclosa de Martís, o uns abellerols. Mentre anava sentint i veient tots els ocells, anava anotant totes les observacions...

Em disposava a realitzar el tram final quan de sobre un xisclet estrident em va cridar l'atenció. En un primer moment em va semblar familiar, però no el vaig associar a res. Tot pensant una mica... em va semblar que podria ser un amfibi.

En continuar sentint aquella mena de xisclet i en acostar-m'hi vaig obserbar una situació que fa pocs anys ja havia viscut.

Una serp de collaret (Natrix natrix) tenia agafada una granota verda per la pota. L'amfibi estava fent tot el possible per desempallegar-se'n, però l'ofidi no badava boca. Finalment la meva presència va fer abaixar la guardia a la natrix que va alliberar la granota verda que va fugir a tota vela. A la imatge es pot veure entre les herbes la natrix i la granota verda.